Agencje i ich klienci

Jeżeli postanowiłeś prowadzić reklamę, masz do czynienia z problemem, jak się do tego zabrać. Prędzej czy później zaczniesz przynajmniej rozważać posłużenie się agencją reklamową.

Agencje istnieją przede wszystkim po to, aby pomagać innym gałęziom gospodrki w opracowaniu reklamy i umieszczeniu jej we właściwych mediach. W Zjednoczonym Królestwie jest ponad tysiąc agencji (wiele z nich to bardzo małe agnecje). Większość spośród cieszących się dobrą reputacją należy do branżowego związku zawodowego, Instytutu Praktyków Reklamy (IPA), zrzeszającego około 250 członków.

Agencje reklamowe są bardzo różne pod względem wielkości są to organizacje liczące od 1-2 osób do ponad 500. Największe (a jest ich bardzo niewiele) mogą pochwalić się fakturowaniem rachunków wynoszących łącznie ponad 100 milionów funtów.

Nadawcy reklamy, których przekazy cały czas zauważasz, Persil i batony Marsa, Ford i Abbey National, Tesco i Oxo, stanowią rzadkie wyjątki. Tak naprawdę większość reklamodawców prawdopodobnie w ogóle nie prowadzi reklamy skierowanej bezpośrednio do konsumentów. Zajmują się oni wyłącznie sprzedażą i promowaniem swoich towarów wśród odbiorców handlowych i przemysłowych, w mediach, które ogól ludności ogląda rzadko lub wcale.

O ile agencjami, o których mówimy, są na ogól te, które obsługują klientów mających duże obroty dobrami konsumpcyjnymi, o tyle więcej jest agencji specjalizujących się w realizacji reklamy przemysłowej i nigdy nie próbujących prowadzić reklamy dla klientów sprzedających dobra konsumpcyjne. Oczywiście, istnieją nie tylko agnecje, specjalizujące się w reklamie przemysłowej w opozycji do reklamy skierowanej do konsumentów. Są też agencje nastawione na współpracę z ograniczonym kręgiem branż przemysłowych agen- cje specjalizujące się w direct response lub w reklamie skierowanej bezpośrednio do konsumentów agencje, które tak naprawdę w ogóle nie zajmują się reklamą w mediach, lecz za to specjalizują się w wystawach, opracowywaniu i publikacji broszur i innych wydawnictw na temat sprzedaży itd,

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>