Agencje reklamowe

Aby móc to robić, agencja musi zatrudniać doświadczonych fachowców obdarzonych odpowiednimi umiejętnościami. Oczywiście, przynajmniej teoretycznie, im mniejsza jest agencja, tym trudniej jej będzie ogarnąć swym działaniem wszystkie te zadania. Istnieją agencje, w któiych pracuje jedna lub dwie osoby, a które, umiejętnie wykorzystując pomoc fachowców nie związanych organizacyjnie z żadną instytucją, są w stanie świadczyć usługi na bardzo wysokim poziomie (dzięki doświadczeniu i umiejętnościom właścicieli tych agencji.

Dla każdej specjalistycznej funkcji, jaką można odnaleźć w działaniu agencji reklamowej (duże agencje mogą mieć 50-60 takich funkcji), możliwe jest znalezienie ludzi czy firm, specjalizujących się w tej funkcji. W rezultacie agent prowadzący niewielki zakres działalności może praktycznie w ogromnym zakresie posługiwać się podwykonawcami. Na przykład, można zatrudnić zespól nie związanych instytucjonalnie specjalistów do realizacji materiału reklamowego, konsultanta public relations do planowania i późniejszego wdrażania programu public relations tłumaczy, drukarzy, projektantów wystaw. Drobny agent prawie na pewno posłuży się studiem do nagrań materiałów reklamowych, a z pewnością skorzysta z usług drukarza wykonującego wydawnictwa reklamowe przy drukowaniu wszelkich materiałów. Nawet wśród bardzo dużych agencji można znaleźć nieliczne przykłady istnienia studiów, które by realizowały gotowe materiały reklamowe, natomiast drukowanie jest zajęciem całkowicie odrębnym.

Agencje reklamowe stanowią rodzaj agencji informacyjnej do spraw rozpowszechniania informacji handlowych wszelkiego rodzaju. Jednak tylko nieliczne agencje uznałyby się za takie. Szefowie ceniących się agencji powiedzą, że ich zadaniem jest opracowywanie pomysłów, (mogą powiedzieć, że ich agencje są „kreatywne” albo że opracowują „pomysły, które się sprzedają”).

W gruncie rzeczy mają rację. Sukces każdej skutecznie działającej agencji zależy od jej pomysłowości w pomaganiu swoim klientom (albo, co jest zjawiskiem rzadszym, w przekonaniu swych klientów, że pomaga im agencja). Aby to osiągnąć, musi umieć stworzyć albo nowe efektywne sposoby rozmawiania o produktach klienta, albo bardziej efektywne sposoby ich sprzedaży za pomocą umiejętnego wykorzystania różnych dostępnych metod. Jeszcze lepiej, jeżeli uda się połączyć jedno z drugim.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>