Cechy dobrej reklamy

Aby reklama przyciagała nas przed telewizory i była naprawdę dobra i spełniała nasze oczekiwania, powinna mieć kilka bardzo dobrych cech. Często doskonałym pomysłem na reklamę może okazać się to, co nas przyciąga, co chcielibyśmy zobaczyć. Złą sławę zyskują te produkty, których reklamy są dokuczliwe, mówione często zbyt zachęcającym i spokojnym językiem, które wzbudzają podejrzenia inteligentniejszych ludzi. Reklama nie powinna zawierać zbyt dużej ilości przekłamań, zwłaszcza tych, które są proste do weryfikacji. Przykładowo każdy wie, że usunięcie kałuży tłuszczu jest nie możliwe po dodaniu kropli płynu do mycia naczyń. Takie sytuacje przedstawiane w reklamach sprawiają, że ludzie czują się oszukani i ogłupiani, często decydując się na inny produkt. Dobra reklama powinna dać osobie ją oglądającą poczucie bezpieczeństwa, że zakupiony przez nią produkt spełni jej oczekiwania, a jej przekaz powinien być wartościowy i dawać ludziom poczucie szacunku wobec nich. Oczywiście równie ważny jest jej wygląd. Jeśli jest to reklama internetowa to powinna rzucać się w oczy, ale nie w sposób dokuczliwy, lecz łagodny. Zamiast intensywnie czerwonego, drażniącego tła można zwrócić uwagę jej nietypowym kształtem, czy wielkością liter i rodzajem czcionki.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>