Efekty skali

Kiedy przyjrzeliśmy się znakowi firmowemu (mając na uwadze konsumentów produktów z tym znakiem) i kiedy zaczęliśmy myśleć o dużej liczbie potencjalnych nabywców, z którymi chcemy się skontaktować z jednego z powodów zasugerowanych w poprzednim podrozdziale, staje się dość oczywistą sprawa realizacji kampanii reklamowej. Reklama w mediach jest szczególnie tanim sposobem, przynajmniej potencjalnie, przemówienia do tak wielu ludzi naraz.

Pod wieloma względami reklama jest również pewniejsza niż alternatywne rozwiązania omówione w ostatnim podrozdziale. Wysiłek włożony w działania public relations nie gwarantuje, żc pożądany przekaz reklamowy w ogóle się ukaże we właściwych mediach, nie mówiąc już o tym, że musiałby się ukazać we właściwym czasie lub we właściwej formie. Jeszcze trudniej spowodować, żeby sklepowy materia! ekspozycyjny został rozmieszczony w ważniejszych placówkach handlowych, natomiast koszt doprowadzenia do tego, by materia! wystawowy naprawdę by! szeroko wykorzystywany, jest niezmiernie wysoki. Trudno jest również zorganizować promocje na szerszą skalę, natomiast skonkretyzowane rodzaje promocji często mają ograniczony oddźwięk wśród konsumentów. Opakowanie może zostać umieszczone na półce sklepowej „do góry nogami”, może się też zdarzyć, że w domu produkt znajdzie się w innym pojemniku. Przy pomocy reklamy możliwe jest przynajmniej umieszczenie komunikatu reklamowego w tych mediach, których potrzebujesz, by dotrzeć do wybranych przez siebie odbiorców. (Mimo że to od jakości przekazów reklamowych jako gatunku twórczości zależy, czy uda im się przyciągnąć uwagę tych, do których są skierowane.)

Docierając dzięki skutecznej reklamie do bardzo dużej grupy konsumentów, natychmiast wprowadzasz do procesu sprzedaży efekty skali. Nie musisz mieć dużej liczby personelu w dziale sprzedaży, zamiast tego możesz mieć o wiele mniej liczny personel, który będzie dzwonił do detalistów lub hurtowników. A im bardziej skuteczna jest twoja reklama, tym mniej czasu potrzebuje każdy ze sprzedawców (przynajmniej teoretycznie), by przekonać dystrybutora do większych zakupów. Tak jak możliwość stałej sprzedaży bardzo dużej ilości produktów do masowego odbiorcy pozwala osiągać efekt skali, tak samo możliwe jest jego osiąganie w produkcji, gdzie służy zarówno obniżaniu cen, jak i zwiększaniu dochodowości.

Brzmi to, jak coś bardzo prostego, prawie jak to, że wszystko, co masz do zrobienia, by zwiększyć zbyt i zyski, sprowadza się do przestawienia się na reklamowanie się na dużą skalę i do zmniejszenia liczby sprzedawców. Niestety, nie jest to aż tak proste, i to z dwóch podstawowych powodów. Jeden z nich to kwestia wielkości nakładów na reklamę, niezbędnych po to, aby osiągnąć pożądany efekt. Drugim powodem jest czynnik czasu.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>