Ile kosztuje reklama w radiu

Każde komercyjne radio aby utrzymać się na rynku, musi puszczać reklamy tak aby dobrze zarobić. Dlatego zatrudnia ono takie osoby, które zajmują się tylko i wyłącznie wyszukiwaniem reklamodawców. Chociaż czesto takie firmy same zgłaszają się do radia z prośbą o przedstawienie swojej oferty i porady. Przedsiębiorcy doskonale wiedzą, że aby mieć klientów, trzeba najpierw stworzyć dobrą markę, a następnie poinformować społeczeństwo o istnieniu danego produktu czy usługi. Osoba, która nie wie, że coś istnieje, nie będzie tego szukać. Wiedzą także, że reklama w radiu czy telewizji jest zdecydowanie najefektywniejsza, przynosi znaczne zyski w krótkim czasie. Cena reklamy zależy od wielu czynników. Za identyczny materiał znacznie więcej zapłacimy w radiu ogólnopolskim niż w mediach lokalnych. Jeśli dana firma prosperuje tylko w obrębie miasta, czy jednego województwa, to spot w stacji regionalnej w zupełności wystarczy, chyba że chce się rozszerzyć działalność na kolejne miasta. Długość nagrania także ma spore znaczenie. Zarówno w radiu jak i w telewizji najważniejszą jednostką jest sekunda. Dlatego im krótszy spot, tym tańszy. Każde radio ma swój własny cennik, który zwykle można znaleźć na stronach internetowych poszczególnych rozgłośni.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>