Internet jako nowe medium reklamy

Internet w tych czasach jest środowiskiem, które umożliwia szybką komunikację pomiędzy wszystkimi użytkownikami w sieci. Szybki rozwój Internetu robi wrażenie. Uniwersalne cechy Internetu takie jak: globalny zasięg, interaktywność, stosunkowo tani dostęp do informacji i komunikacji będą na pewno decydowały o jego dalszym ekspansywnym rozwoju. Jedną z zasad działania sieci jest komunikacja dwustronna, w przeciwieństwie do telewidza, który mógł jedynie przełączyć program, internauta ma znacznie więcej możliwości wyrażenia swojej opinii, takich jak przesłanie swych uwag za pośrednictwem poczty elektronicznej, opuszczenie strony WWW przed jej otworzeniem w przeglądarce, kliknięcie banera czy też wypełnienie kwestionariusza lub ankiety na stronie WWW. Interaktywność komunikacji, swoboda poruszania się w sieci, technologiczne możliwości śledzenia i analizowania działań użytkownika sprawiają, że Internet oferuje wiele unikalnych możliwości badania skuteczności działań reklamowych, niedostępnych w innych mediach masowego przekazu. W Internecie można w łatwy sposób gromadzić szczegółowe informacje na temat użytkowników odwiedzających daną stronę internetową, a także obserwować reakcję użytkownika na zamieszczoną reklamę, dzięki czemu marketing internetowy może dostosować się do indywidualnych potrzeb konsumenta. Wszystko to sprawia, że reklama internetowa przyczynia się do rozwoju i przemian w reklamie globalnej, poprzez dostosowanie przekazu reklamowego do preferencji i zainteresowań odbiorców.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>