Jak oszukują nas reklamy

Kolorowe cukiereczki, najlepsze jeansy, najszybsze auta, najtańsze wycieczki, najlepsze telefony, czyli jak tak naprawdę oszukują nas reklamy tylko po to aby nas zmanipulować do zakupów. Pierwszym argumentem jest fakt, że twórcy reklam doskonale znają potrzeby, uczucia oraz reakcje odbiorców. Tworzą więc reklamy barwne, głośne, z prostymi hasłami reklamowymi. Przedstawiają piękny, bezproblemowy i nierealny świat. Pokazują nam rzeczy nie do końca zgodne z rzeczywistością. Manipulują naszymi emocjami oraz świadomością. Twórcy reklam wykorzystują środki perswazji, aby przekonać odbiorców do produktu. Najczęstszymi ofiarami takich reklam są dzieci. Spędzają przed telewizorem kilka godzin dziennie. Uwierzą, że akurat ta lalka ma niezwykłe zdolności i nie żadna inna i , że jeśli kupimy dwa samochody to zapłacimy jak za jeden. Lecz nie chodzi tu tylko o zabawki, ale inne produkty. Kolejnym argumentem są wszelkiego rodzaju promocje oraz podchwytliwe ceny. Przecież dla kupujących lepiej brzmi 9.99 zł niż 10.00 zł. Niektórzy dadzą się na to nabrać, a niektórzy nie. Następnym argumentem jest sposób tworzenia reklam. Często produkty reklamowane są wcześniej poddawane ulepszaniu, kosmetyce. Na przykład włosy modelki, która reklamuje szampon do włosów, są wcześniej poddawane tygodniowym pielęgnacjom, kuracjom. Okazuje się te, że w niektórych przypadkach reklamowane produkty wcale nie są.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>