Jak zostać lektorem w reklamie

Czasem słyszymy od kogoś, ze mamy ciekawą barwę głosu, ale czy to wystarczy, aby dostać pracę w reklamie i być profesjonalnym lektorem? Jak się okazuje, przed profesjonalistami „od czytania” stawia się sporo wymagań. Na czym więc dokładnie polega zawód lektora? Skupia się on przede wszystkim na czytaniu zleconych mu kwestii i przebywaniu w studio nagrań. Bardzo często potrzebne są odpowiednie głosy do reklam, prezentacji multimedialnych dla różnego rodzaju korporacji, audiobooków, seriali i gier komputerowych. Barwa głosu wybierana jest spośród wszystkich w bazie czyli tak zwanym banku głosów, który jest dostępny dla potencjalnych klientów w internecie. To bardzo ważne, by pozostawiane tam próbki były adekwatne do umiejętności lektora, ponieważ to na ich podstawie będą przydzielane zlecenia. Warto zgłosić się do studio nagrań, które organizuje akurat nabór nowych lektorów do współpracy. Niestety nie każdy znajdzie się w banku głosów. Wymagania są proste: nienaganna dykcja, ciepła i głęboka barwa głosu, brak jakichkolwiek wad wymowy lub niechcianych akcentów oraz talent aktorski. Najlepsi lektorzy to bez wątpienia absolwenci szkół aktorskich ze sporym doświadczeniem, ponieważ w trakcie studiów wyższych uczą się oni tych wszystkich umiejętności, które potrzebne są zarówno aktorowi, jak i lektorowi.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>