Kampania reklamowa

Dobrym przykładem jest kampania reklamowa w telewizji Aris- tona – która się „ciągnie… ciągnie… i ciągnie”. Wedle agencji (która, być może, nie jest szczera w tym, co mówi) technika ich reklam telewizyjnych opiera się na badaniach przeprowadzonych przez japońską firmę gier telewizyjnych Nintendo, natomiast reklamy mają wywierać prawie hipnotyczny efekt. (Nawet wykorzystują muzykę Nintendo na ścieżce dźwiękowej). Jeżeli oprzeć się na wynikach badań, to kampania jest serdecznie nielubiana przez wielu, jednakże do niektórych przemawia i z pewnością towar dobrze się sprzedaje. Co chcemy, żeby klienci wydobyli z naszej reklamy? Teraz powinniśmy już wiedzieć, z kim chcemy rozmawiać i co myślą o naszym produkcie ci, z którymi mamy rozmawiać. Wiemy również, że mogą oni na naszą reklamę reagować w nieco wypaczony sposób. Jak zatem możemy przystąpić do określania naszej strategii w nadziei, że uda się nam doprowadzić do tego, że odbiorcy reklamy będą reagowali we właściwy sposób (tak jak chcemy, żeby reagowali)?

Definicja jest w porządku. Najważniejszym aspektem strategii reklamy jest to, że jest wskazówką, jak robić reklamy. To jeszcze nie jest przekaz reklamowy. Jest to zaledwie stwierdzenie co do pożądanych wyników reklamy w kategoriach tego, co reklama ma komunikować. W praktyce można zobaczyć wiele reklam, które ukazują się

Z zupełnie prostego powodu: !udzie nie reagują na rekiamy „logicznie”. Podchodzą do nich w sposób nieobliczalny, źle je zapamiętują, odbierają w sposób selektywny.

Jeżeli pomyślisz, jak ludzie postrzegają rzeczy za pomocą dowolnego spośród swoich zmysłów i przetwarzają je w swym mózgu, to natychmiast uświadomisz sobie, że umysł ludzki funkcjonuje głównie na zasadzie skojarzeń oraz tajemniczego systemu skrótów myślowych po prostu spróbuj zabawić się w gry skojarzeń słownych. Dobra reklama jest środkiem odgadywania tego procesu. Jeżeli widzisz ogłoszenie reklamowe, które każe ci zatrzymać się i popatrzeć na nie, oznacza to, że komuś udało się dotrzeć do ciebie. Kiedy stwierdzisz, że przekazu reklamowego nie da się zrozumieć, prawdopodobnie jego autorzy ponieśli porażkę.

Zespół twórczy agencji jest szczególnie dobry w docieraniu do umysłów innych ludzi za pośrednictwem kombinacji słów i obrazów. O ile więc strategia reklamy może stanowić deklarację zamierzeń względem komunikowania jakiejś idei grupie odbiorców, do których jest ona kierowana, o tyle interpretacja tej strategii przez zespół twórczy może nie zawierać jakichkolwiek słów związanych ze strategią. Jeżeli pokażesz ludziom ten komunikat reklamowy, powiedzą ci właśnie to, czego poszukiwała strategia.

Przyjmijmy, że jedynym sposobem, aby przekonać się, iż twoja reklama komunikuje to, co powinna, jest pokazanie tej reklamy ludziom i zapytanie, co ona im mówi. Wtedy okazuje się, źe najlepszym sposobem na opracowanie strategii jest język, którego będą używali konsumenci.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>