Kobieta w reklamie

W większości dzisiejszych reklam produkowanych w Polsce czy za granicą, występują przeważnie kobiety. Kobieta przedstawiana jest za pomocą licznych stereotypów i w ten sposób kreowany jest jej nie do końca prawdziwy obraz. Można odważyć się na stwierdzenie, że kobieta z reklamy, to najczęściej kobieta słabo rozwinięta intelektualnie, ponieważ nie zdaje sobie sprawy z najprostszych zależności, dziwi się np : że proszek do prania pierze, że wywabiacz plam usuwa plamy, odkurzacz odkurza, a środek do czyszczenia muszli klozetowych czyści muszle klozetowe. Ponadto, z reklam pism wydawanych dla kobiet wynika, iż w tygodnikach i miesięcznikach interesuje je głównie życie prywatne gwiazd, sposób, w jaki spędzają wakacje, a także wróżby i astrologia. Kolejnym przykładem są kobiety skromnie ubrane, które przedstawiane są obok samochodów i różnych urządzeń lub sprzętów, gdyż wygląda to oryginalnie i kontrastowo. Atrakcyjne dziewczyny są również niejako symbolem skuteczności artykułów dla mężczyzn, a szczególnie zapachów. Gdy kobieta rzuca się mężczyźnie na szyję i obdarza pocałunkiem, to oczywiste jest, że to skutek działania cudownego produktu na przykład jak w reklamie perfum Old SPICE czy Calwina Kleina.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>