Komunikaty reklamowe

Istnieje racjonalne założenie, że komunikaty reklamowe znajdujące się w dolnych partiach skali, jak to zostało przedstawione na tej stronie, będą czytane i oglądane dokładniej. Będą też bardziej szczegółowo i bardziej świadomie wykorzystywane przez nabywców niż te, które odnoszą się do zakupów i towarów z górnej części skali. Jest prawdopodobne, że ogłoszenia dotyczące produktów droższych i niezwykłych wywołają ogólnie większe zainteresowanie niż komunikaty reklamowe dotyczące tanich, kupowanych codziennie artykułów. Po prostu aż kusi, żeby szczegółowo zapoznać się z ogłoszeniem mówiącym o drogim samochodzie łub przejrzeć kolumny „domy na sprzedaż”, nawet jeżeli aspiruje się jedynie do używanego forda escorta albo w ogóle nie zamierza zmieniać domu przez najbliższe 10 lat.

Istnieje o wiele większa szansa zainteresowania potencjalnych konsumentów ogłoszeniami odnoszącymi się do bardziej złożonych i drogich produktów. Niektóre dobra trwałego użytku, leki, ubezpieczenia itd. zostały ochrzczone mianem produktów „o większym ładunku informacyjnym” istnieją też agencje, które specjalizują się w tym rodzaju produktów.

W przypadku pewnych rodzajów kampanii reklamowej możliwe jest aktywne zaangażowanie społeczeństwa. Bardzo efektownie zostało to przeprowadzone pod koniec lat 70. w kampaniach reklamowych realizowanych przez Whitbreada. Realizował on serię ogłoszeń reklamowych i prosił ludzi o komentarze na temat szeregu propozycji dotyczących pubów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>