Miej zaufanie do pewnej dozy inteligencji konsumenta

Jest to „reguła”, z którą całkowicie się zgadzam. Możesz ze swoją reklamą wychodzić do pewnego segmentu nabywców na rynku, który nie ma przygotowania uniwersyteckiego (a nawet nie ma pełnego wykształcenia średniego), tym niemniej musisz zdawać sobie sprawę, że tylko niewielu spośród nich jest niepiśmiennymi matołami. Być może, wielu z nich obdarzonych jest w dużym stopniu bardziej wyraźnym, normalnym zdrowym rozsądkiem niż ty sam. Badania naukowe wykazują bardzo wyraźnie, że ludzie zdają sobie sprawę, kiedy traktuje się ich z góry, i są tym oburzeni. Jeżeli są tym oburzeni, na pewno nie kupią twojego produktu.

Można dodać, że ludzie nic lubią być obrażani. Lubią być chwaleni, zachęcani lubią, gdy się im czegoś gratuluje z pewnością nie lubią być poniżani. Jest całkiem prawdopodobne, że założenie, iż nie wiedzą, jak odpowiednio prowadzić swój dom, jak żywić swoją rodzinę czy jak rządzić się swymi pieniędzmi, doprowadzi do tego, że odrzucą takie do nich nastawienie. Również sugestia, że rolą kobiety jest wyłącznie krzątanie się w kuchni (przy piecu, nad zlewem) i zajmowanie się praniem zirytuje znaczną liczbę ludzi, chociaż nadal sytuacja ta jest udziałem większości kobiet.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>