Miejsce

Różne miejsca w różnych nośnikach reklamy przyciągają różnych odbiorców – w różny sposób. W telewizji można otrzymać stawki w odniesieniu do każdej minuty każdego programu, W prasie prowadzone od czasu do czasu badania nad czytaniem i zauważaniem ogłoszeń reklamowych wskazują na relatywne znaczenie różnych części materiałów redakcyjnych (jednak te dane są dostępne rzadziej).

Plakaty są kategoryzowane według systemu OSCAR, który obejmuje ponad 90% przydrożnych afiszów. Jeżeli chodzi o kina, trzeba zgadywać, jak popularny będzie dany film. Można jednak wykupić na przykład czas przeznaczony na reklamę w trakcie projekcji tylko filmów PG lub filmów dozwolonych od 15 lub 18 lat, jak również poszczególne filmy. Można poza tym kupić program kin dla publiczności zapewniający pewną liczbę wstępów,

W większości mediów istnieją dodatkowe opłaty za umieszczanie komunikatów reklamowych w konkretnych miejscach. Z poszczególnymi pozycjami wiążą się wyższe ceny czas w telewizji jest dzielony na godziny szczytowe, przedszczytowe, pozaszczytowe itd. {przez niektóre stacje aż na siedem kategorii, odrębnie od specjalnych „zestawów”). Czasopisma doliczają dodatkowe opłaty za okładki, za pewne kluczowe dla redakcji miejsca, niekiedy za prawe strony itd.

Jeżeli chcesz określić miejsce występowania komunikatu reklamowego w każdej kampanii, możesz zapłacić o 20% (lub więcej) ponad podstawową stawkę wynikającą z cennika, w szczególności jeżeli określasz to miejsce na pozycjach, za które się płaci więcej. Jest to ekstrawagancki sposób zachowania, chociaż może to być usprawiedliwione – nikt nie wie tego na pewno.

Na ogól osoba zajmująca się planowaniem wykorzystania mediów będzie starała się kupować mieszaninę różnych miejsc. Mogą to być na przykład godziny największej oglądalności (z myślą o zapewnieniu określonego zasięgu reklamy) plus czas poza szczytem albo specjalne „zestawy” czasu antenowego (gwarantowane TVRs lub powierzchnia wydawnicza w serii gazet) dla kształtowania częstotliwości.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>