Odbiorcy produktu

Jeżeli ci powiem, że typowym nabywcą twojego produktu jest żona górnika węglowego, mieszkająca w Yorkshire, z trójką dzieci w wieku poniżej 10 lat, w mieszkaniu kwaterunkowym, że jej rodzina nie ma samochodu, ale ma telewizor kolorowy, możesz zacząć wyciągać wiele wniosków na temat jej sposobu życia i, być może, na temat jej nastawienia do gatunku towaru, jaki masz do sprzedania. Nie wydaje się, aby mogła sobie pozwolić na wiele luksusów, ale będzie chciała kupować w dużej ilości dobre, proste i pożywne artykuły żywnościowe. Z zadowoleniem powita dość tanie sposoby ułatwienia codziennych prac w gospodarstwie domowym. Być może od czasu do czasu chciałaby nie liczyć się z groszem. Wiedząc więcej o jej nawykach kupowania oraz o rzeczach, jakie posiada, możemy uzupełnić obraz. Prawdopodobnie jako nabywca zwraca uwagę na ceny (prawie każdy deklaruje, że jest tego typu nabywcą), ale w przypadku robienia przez nią zakupów może to mieć swój wyraz w tym, że polega ona na towarach markowych kupowanych w firmie Asda lub na marce przedsiębiorstwa detalicznego lub hurtowego z firmy Co-op (grupy przedsiębiorstw spółdzielczych w Wielkiej Brytanii – przyp. tłum.). Być może, możemy wiedzieć o niej jeszcze więcej: że zawsze glosowała na labourzystów, jest zwolenniczką stosowania kary śmierci i uważa, że wielonarodowe firmy manipulują światem, lubi czytać romanse, regularnie uczestniczy w zakładach piłkarskich i co tydzień ogląda program pn. Coronation Street…

Jeżeli możemy sporządzić ten rodzaj uszczegółowionego obrazu, o wiele łatwiej rozpocząć rozmowę z naszymi klientami właściwym językiem i właściwym tonem głosu. Jednak nie często mamy aż tak wiele możliwości. Skąd możemy to wziąć?

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>