Odpowiednie doświadczenie

Jest to dziedzina, co do której możesz się spierać. Nie wierzę, aby podstawową sprawą dla agencji, która chce przyjąć zlecenie reklamy serów, było to, by miała osobiste doświadczenie z realizacją zleceń w branży serowarskiej. Nie sądzę nawet, by musiała mieć doświadczenie w reklamie artykułów spożywczych. Takie doświadczenie w twojej dziedzinie może ułatwić zadanie, jednakże może ono również oznaczać mniej lub bardziej zawężone spojrzenie na cały problem oraz chęć zbyt ścisłego trzymania się tzw. „reguł” rynku, kiedy owe „reguły” są czysto arbitralne i bezpodstawne.

W rzeczywistości im więcej się nad tym zastanawiam, tym bardziej mi się wydaje, że jest to robione trochę dla odwrócenia uwagi, i to z dwóch powodów. Przede wszystkim, dzięki odpowiedniemu doświadczeniu – jeżeli się pracowało na wielu rynkach można (przynajmniej teoretycznie) łatwo przystosować się do nowych i wnieść do nich coś nowego. Po drugie, agencja dowolnej wielkości prawie zawsze może znaleźć kogoś wśród swoich pracowników z odpowiednim doświadczeniem w danej dziedzinie, nawet jeżeli jest to doświadczenie takiego rodzaju, że recepcjonistka z tej agencji zwykła była chodzić do restauracji z czołowym pracownikiem działu sprzedaży twojego największego konkurenta.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>