Piosenki reklamowe

Produkując jakiekolwiek reklammy radiowe, musimy wiedzieć że jednym z najważniejszych jej elementów jest muzyka i melodia, dzięki której spot staje się atrakcyjniejszy, a przy tym znacznie przyjemniejszy w odbiorze. Często właśnie za sprawą odpowiednio dobranej muzyki reklama w rozgłośniach nie drażni słuchacza, nie wywołuje chęci natychmiastowej zmiany stacji, a wręcz odwrotnie, kiedy jest ładna i chwytliwa potrafi wręcz zachęcić do słuchania i krążyć po głowie całymi dniami. Przeważnie specjalnie na potrzeby konkretnej reklamy tworzone są zupełnie nowe piosenki. Ich charakter, tempo, linia melodyczna, czy wszelkiego rodzaju efekty dźwiękowe ściśle współgrają z wypowiadanym przez lektora tekstem. Niekiedy rolę lektora przejmuje chórek czy wokalistka o ciekawym głosie, którzy odśpiewują treść i hasła reklamowe. Innym rozwiązaniem często spotykanym w reklamach jest wykorzystanie powszechnie znanych piosenek. Jednak wcześniej trzeba kupić od ich twórców prawa autorskie, co wiąże się ze znacznymi kosztami. Dlatego na tego typu rozwiązania mogą sobie pozwolić jedynie duże, bogate firmy. Można także wykorzystać jedną ze znanych piosenek, których prawa autorskie już wygasły, przez co utwór stał się własnością publiczną.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>