Produkcja

Kiedy wiadomo, jakie cele stawiamy reklamie, możemy wybrać jedną z motywacji, będącą podstawą scenariusza. Mając już poprawnie skonstruowany scenariusz (wciąż mamy na myśli odpowiednią motywację i grupę docelową odbiorców), przechodzi się do cyklu produkcji (kręcenia) scen spotu.

Jeżeli chodzi o zezwolenie na produkcję, to nie obowiązuje szczegółowy przepis. Wiadomo, że w filmie reklamowym nie może być reklamowany alkohol, artykuły tytoniowe, pornografia. Funkcjonuje także przepis zabraniający bazowania na łatwowierności dzieci.

W Polsce jest już kilka firm, profesjonalnie zajmujących się kręceniem filmów reklamowych i głównie z ich usług korzysta większość firm i agencji reklamowych. Profesjonalizm ten wiąże się z zatrudnieniem przygotowanych do tego rodzaju pracy osób oraz wyposażeniem w odpowiedni sprzęt, który wymaga poważnych inwestycji.

Jeszcze rok temu byliśmy zalewani reklamówkami dostosowanymi do rynku zachodniego, które w Polsce nie znajdowały oddźwięku, a wręcz odstraszały kompletnym brakiem realności dla przeciętnej polskiej rodziny (luksusowe wnętrza, egzotyczne krajobrazy) i zupełnie niedopasowanym dubbingiem. Cieszy więc fakt, że coraz więcej filmów powstaje w Polsce,

Częściami składowymi przygotowania oraz produkcji spotu reklamowego jest odpowiednie dobranie aktorów, wybór miejsca, a następnie montaż oraz dołożenie ścieżki dźwiękowej. Od tego, kto będzie występował w reklamówce, zależy koszt produkcji całego spotu. Wiadomo, że w wielu przypadkach osoby znane i łubiane (piosenkarze i aktorzy) pobierają kilkakrotnie wyższe gaże od osób nieznanych publicznie. Ale też często popularność artykułu (firmy, usługi), który reklamują, jest o wiele większa w porównaniu z podobnymi artykułami reklamowanymi w inny sposób.

Wyniki oraz jakość danego spotu reklamowego badane są zazwyczaj przy pomocy testów oraz licznych konkursów reklam telewizyjnych organizowanych co miesiąc. Widocznym znakiem jest wzrost sprzedaży (popularności) produktu, marki lub firmy.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>