Reklama telewizyjna a dzieci

W znacznym stopniu reklamy telewizyjne stanowią w naszym życiu bardzo ważną rolę. Nie można ich ominąć i nie oglądać jeżeli oglądamy telewizję. Większa część widzów takie reklamy lubi i im ufa, dla drugiej części widzów takie reklamy są strasznie denerwujące ale pozostają w ich pamięci na bardzo długo. nReklamy szczególnie chętnie są oglądane przez dzieci. Celem każdej reklamy jest, oczywiście, zachęcanie odbiorców do kupna reklamowanego produktu. Można więc podzielić reklamy z punktu widzenia produktów, do których się odnoszą, jak: żywność środki czystości, samochody, zabawki itd., a także z punktu widzenia tego, do kogo są kierowane przede wszystkim: do dzieci, do kobiet, do mężczyzn, do młodzieży. Emocje wywoływane w dzieciach przez reklamy w większości przypadków nie kończą się zakupami, stają się jednak składnikiem ich życia psychicznego. Nawet emocje wywoływane przez bodźce nie percypowane świadomie i pozostające w psychice nie mają znaczenia dla ich postaw i zachowania. Dzieci stanowią znaczną część widowni reklam, korzystają z nich chętnie i jako konsumenci mają duże znaczenie dla reklamodawców. Oglądanie reklam zabiera dzieciom bardzo dużo czasu. Ponieważ u nas dzieci oglądają telewizję około 30 godzin tygodniowo, można również szacować, że reklamy pochłaniają z tego około 3 godzin. Dzieci oglądają reklamy przed programem i po obejrzanym filmie chętnie pozostają przy telewizorze, aby je obejrzeć.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>