Sprawdzenie według kryteriów

Klasycznym sposobem wyboru agencji jest udzielenie kilku agencjom takiego samego instruktażu w sprawie twojej reklamy. Daj im czas na zastanowienie się i zwrócenie się do ciebie z prośbą o wyjaśnienia, ustal termin prezentacji i zostaw je, niech pracują nad reklamą. Na podstawie jakości tego, co ci powiedzą i pokażą w wyznaczonym dniu, dokonasz wyboru.

Problem polega na tym, że na ogól zwracasz się do konkurujących agencji o wysunięcie, po dość krótkich konsultacjach z tobą, propozycji prowadzenia kampanii reklamowej, których przygotowanie zazwyczaj zajmuje raczej miesiące niż tygodnie. Rzadko bywa, żeby poczyniona w czasie prezentacji propozycja była na tyle dobra, by mogła być wykorzystana w rzeczywistej kampanii.

Każdy klient życzy sobie widzieć reklamę swego produktu, nie wykazując natomiast większego zainteresowania ogłoszeniami reklamowymi produktów X czy V innych klientów. Interesuje go, zupełnie słusznie, numer jeden. Wymaga to wielkiego opanowania, by oprzeć się pokusie zwrócenia się do agencji konkurencyjnych, żeby podjęły się tego zadania. Nie ma możliwości, by agencje mogły to zrealizować rzeczywiście najlepiej, jak tylko potrafią. Wszystkie okoliczności przemawiają przeciwko temu.

Co więc powinieneś zrobić7 jeżeli wykonałeś swoją „pracę domową” i selekcję poprawnie, będziesz miał do dyspozycji krótki wykaz firm, które są w stanie wykonać pracę dla ciebie w sposób twórczy: pokazały, że potrafią to robić dla innych, a ty im wierzysz. To, czego chcesz być pewien, to czy rozumieją, czym zajmuje się twoja firma, i czy potrafią współpracować z tobą. Współpraca z tobą obejmuje zdolność sprzedania ci pomysłów.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>