Tradycyjnie miejsca na plakaty

Tradycyjnie miejsca na plakaty były sprzedawane na okres trzech miesięcy. Praktyka ta nagle zmieniła się i większość kontrahentów kształtuje swoje taryfy na cyklach 14- lub 28-dniowych. Koszty różnią się zależnie od wielkości i jakości miejsca na plakaty oraz od rodzaju kupowanego zestawu. Miejsca na pojedyncze plakaty formatu 4 arkuszy kosztują do 75 funtów na miesiąc. Wykupując je na okres 12 miesięcy otrzymuje się rabat i wówczas płaci się około 50 funtów miesięcznie. Na drugim krańcu tej skali „supermiejsce” przy Cromwell Road w Londynie może kosztować 35.000 funtów miesięcznie, włączając w to koszty produkcji. Niektóre typowe koszty zestawów są przedstawione w Tablicy 13.2.

Jako nośniki reklamy plakaty mają masowy zasięg i częstotliwość oglądania, jak to wynika z pomiarów ruchu przechodniów i przejeżdżających obok środków komunikacji. Komunikowane przesianie plakatów jest bardzo proste. Z wyjątkiem londyńskiej kolei podziemnej, gdzie możliwe jest „skracanie” czasu w oczekiwaniu na pociąg czytaniem dość długich tekstów, plakaty muszą być bardzo prostymi i bezpośrednimi komunikatami. Są idealne jako reklama przypominająca oraz jako media wspierające i stanowiące kontynuację kampanii reklamy telewizyjnej. Badania amerykańskie wykazują wyraźną zdolność zwiększania zakresu przypominania konkretnych komunikatów w stosunku do gorszej efektywności telewizyjnej.

W sensie twórczym plakat oferuje ogromne możliwości, zarówno jeżeli chodzi o projekt graficzny, jak i treść tekstową. Wiele klasycznych reklam brytyjskich w rzeczywistości jest plakatami. Z opracowaniem projektów graficznych wiążą się problemy natury technicznej. Plakat 16-arkuszowy produkowany jest w dwu odrębnych częściach, więc dopasowanie kolorów w miejscu ich połączenia może stwarzać trudności.

Zawsze można dodrukować pewną liczbę plakatów w celu jego aktualizacji lub rozwinięcia zawartego w nim przesiania. Niektóre bardziej modne „supermiejsca” oferują jeszcze możliwość (wykorzystywaną przez gazetę Observer) zatrzymania stałego miejsca ekspozycji plakatów ze zmienną planszą, która przedstawia pierwszą stronę okładki kolorowego magazynu na następny tydzień.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>